Over mij

Aangenaam!

Ik ben Charlotte Boon en ben sinds 2003 werkzaam in het onderwijs. Na 15 jaar 'gewoon juf' te zijn geweest, ben ik mij gaan specialiseren in hoogbegaafdheid. Daar heb ik mijn passie in gevonden! Ik werk inmiddels voor mezelf met mijn eigen praktijk Dubbel Bijzonder Begaafd.

Wat doe ik?

Ik begeleid (hoog)begaafde leerlingen die ondersteuning nodig hebben o.a. op het gebied van mindset en executieve vaardigheden. Ik geef ook psycho-educatie. Ik begeleid de leerlingen op school, zowel in het basisonderwijs als in het voortgezet onderwijs. Tevens ben ik gespecialiseerd in het begeleiden van twice exceptionals (dubbel bijzondere leerlingen). Dit zijn hoogbegaafde leerlingen met bv. ASS, ADHD, dyslexie of dyscalculie.'

Ik werk ambulant in de regio Breda/Tilburg.

Wat is mijn kracht?

Ik ben een pedagogisch sensitieve begeleider met oog en oor voor de gevoeligheden van hoogbegaafde leerlingen. Door het bieden van autonomie en vertrouwen, door de leerling aan te spreken op zijn competenties en door te investeren in een goede relatie, zet ik de leerling in zijn kracht.

Neurodivergentie heeft mijn bijzondere interesse. Ik ben ervan overtuigd dat het neuro-divergente brein (het brein met o.a. autisme, ADHD, dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid en/of hoogsensitiviteit) kwaliteiten biedt die de huidige maatschappij heel hard nodig heeft. Mijn missie is deze leerlingen tijdig te signaleren en te begeleiden bij het leren omgaan met hun sterktes en zwaktes, zodat zij vol zelfvertrouwen de wijde wereld tegemoet kunnen treden.

Onlangs ben ik geïnterviewd voor het landelijk kenniscentrum hoogbegaafdheid over mijn werk met dubbel bijzondere leerlingen!

Recensie (via Google)

'We zijn lang op zoek geweest naar iemand die kennis heeft op het vlak van HB, ASS en onderwijs voor onze thuiszitter. En laat Charlotte nu net precies die kennis allemaal in huis hebben. Onze dochter had direct een fijne klik met Charlotte en dankzij haar gaat ze inmiddels weer naar school! Charlotte denkt buiten de kaders, maar binnen de mogelijkheden op school, precies waar we naar op zoek zijn. Ze steunt niet alleen onze dochter, maar ook haar leerkrachten, zodat ook die voldoende handvatten krijgen om ook op lange termijn voldoende passend onderwijs kunnen bieden. Ze is duidelijk, rechtdoorzee, maar ook empatisch en lief. Wij hopen dat ze nog lang ons mag blijven begeleiden!'